100 girls


Jag har precis tittat på filmen 100 girls och jag måste säga att jag är positivt överaskad. Jag hade funderat på att titta på den tidigare men ångrat mig då den inte verkade så bra. Men idag, trött som man är, orkade jag inte surfa runt och leta efter nån bra film utan slog igång Voddler och tittade på den här.

Jag tyckte den här filmen var ovanligt insiktsfull för att vara en tonårsfilm som centrerar kring sex. Den handlar också mycket om manlig och kvinnlig dynamik. Det var faktiskt interessant att lyssna på vad Matthew ansång om kvinnor och hur han såg på skillnaderna mellan män och kvinnor. Men konstant på ett kul och vitsigt sätt. Rekomenderas, speciellt för långsamma eftermiddagar!

Handling:
Matthew, som just börjat på college, befinner sig i en hiss i skolans område med en tjej han inte hinner se ansiktet på när strömmen går och de fastnar i hissen. De har sex tillsammans men när han vaknar är strömmen igång och tjejen borta. Matthew blir blixtkär i tjejen vars ansikte han aldrig sett. Det enda han vet om henne är att hon bor i flickornas studenthem, men där bor även över hundra andra tjejer. Fast besluten att hitta sin drömtjej beger han sig ut på jakt på sin tjej.

Skådespelare:
Jonathan Tucker -  Matthew
Emmanuelle Chriqui -  Patty
James DeBello -  Rod
Katherine Heigl -  Arlene
Larisa Oleynik -  Wendy
Jaime Pressly -  Cynthia
Marissa Ribisi -  Dora
Johnny Green -  Crick


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0