New Moon


Äntligen har jag sett New Moon! Det tog ju sin lilla stund innan det äntligen hände nu i helgen. Jag vet inte varför jag inte pallrat mig iväg tidigare för att se den.. Kanske för att jag inte ville gå på premiären som alla andra och när jag ville se den hade alla redan gjort det. Hmm, kan ju vara därför.

Den är, precis som alla säger, riktigt bra. Om man inte hade läst boken hade den verkligen inte vart lika bra. Men det är väl som med den första. Jag tyckte filmen sög då jag inte hade läst boken. Jag läste boken, såg filmen igen och gillade den. Inte älskade på ett "twi-heart" sätt utan bara gillade den verkligen. För er som är lite sega som jag: dra inte ut på det mer, se den nu.

Handling:
Bella firar sin födelsedag tillsammans med sin pojkvän och vampyr, Edward, och hans familj. Bella skär sig i fingret på ett papper, och Edwards bror tappar kontrollen och försöker attackera henne. Händelsen får Edward att tänka över sitt och Bellas förhållande, och han beslutar sig för att lämna henne. Bella sjunker ner i ett djupt mörker, och det verkar som att ingenting kan få henne att hitta tillbaka till livet igen.. Inget verkar ljust, inte innan Jacob kommer in i bilden.

Skådespelare:
Kristen Stewart - Bella Swan
Robert Pattinson - Edward Cullen
Taylor Lautner - Jacob Black
Jackson Rathbone - Jasper Hale
Ashley Greene - Alice Cullen
Peter Facinelli - Carlisle Cullen
Kellan Lutz - Emmett Cullen
Nikki Reed - Rosalie Hale
Elisabeth Reaser - Esme Cullen
Michael Sheen - Aro
Jamie Campbell Bower - Caius
Christopher Heyerdahl - Marcus
Dakota Fanning - Jane
Chaske Spencer - Sam Uley
Alex Meraz - Paul 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0